måndag 18 december 2017

Tankeställare 🤔

Så himla bra bild jag såg på fb. 
Den var så bra så jag var tvungen att göra en liknelse själv.




Det kan vara svårt att ta betalt för det man gör. Är ju så kul om man kan sälja det man gör och någon kan glädjas av sakerna. Men HUUUR skulle det se ut om man fick betalt för jobbet man lägger ner.
Har gjort en liknande jämförelse som sockan ovanför. 

Har virkat en skallra som en liten nalle. 
Jag har räknat ner de timmar jag suttit framför tv:n och knopat med den lilla varelsen.
Och det slutade på drygt 9 timmar. 
Jag är billig i timmen så jag lägger mig på 150 kr/tim. 
Så är det någon som är intresserad av en liten handvirkad skallra så bjuder jag på materialet 
endast idag 9 x 150 = 1,350:- 
1,350:- för en liten julklapp till babysen det var väl som hittat. 
Nej jag tar 175:- för en skallra och om jag även då bjuder på materialet så får jag 
19:- i timmen.
Yes bra betalt att pyssla med handarbete.

Nej det är inte meningen att tjäna stora pengar men det kan vara nyttigt att se att handarbete INTE är dyrt. 
Tänk på det nästa gång du funderar på att tex köpa hemstickade sockor eller något annat handarbete att om du tycker det är mycket pengar så är det oftast inte dyrt. 
Mycket pengar och dyrt 
är två helt olika saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar